Wil je profiteren van dit instapvoordeel? Zorg dan dat je complete aanvraag van een Movir Momentum AOV voor zelfstandigen uiterlijk 15 januari 2026 bij ons binnen is. Dus met een volledig ingevuld aanvraagformulier en een gezondheidsverklaring.

Voorwaarden van deze actie

  • De actieperiode is van 15 september 2025 tot en met 15 januari 2026.
  • Je complete aanvraag, dus inclusief volledig ingevulde gezondheidsverklaring, moet uiterlijk op 15 januari 2026 door ons zijn ontvangen.
  • De actie geldt als je kiest voor een Movir Momentum AOV en als wij je aanvraag accepteren.
  • De actie geldt niet voor de Extra Kostenverzekering en de Momentum AOV voor werknemers.
  • Je krijgt 2/12 terug van de bruto aov-premie van je eerste verzekeringsjaar. Daarbij gaan we uit van de jaarpremie op de ingangsdatum.
  • Je krijgt het bedrag binnen een maand nadat je je polis hebt ontvangen.
  • Betaal je je premie via je adviseur? Dan krijgt je adviseur het bedrag binnen een maand van ons terug. Je adviseur maakt dit bedrag zo snel mogelijk naar je over.
  • Voor dit aanbod maakt het niet uit welke keuzes je in het product maakt.
  • De premie die je terugkrijgt, kun je niet aftrekken van de Inkomstenbelasting.
  • Dit aanbod geldt niet als je nu al een aov bij Movir hebt.

Veelgestelde vragen

  • Wat houdt de actie in?

    De actie houdt in dat je als nieuwe klant in het eerste jaar van je verzekering 2 maanden premie terugkrijgt.

    Het bedrag dat je krijgt is 2/12 van je bruto jaarpremie. Daarbij gaan we uit van de jaarpremie op de ingangsdatum. En je krijgt de premierestitutie een maand nadat je de polis kreeg.

    Betaal je je premie via je adviseur? Dan krijgt je adviseur het bedrag binnen een maand van ons terug. Je adviseur maakt dit bedrag zo snel mogelijk naar je over.

  • Wanneer loopt de actie en wat zijn hierbij de spelregels?

    De actie heeft een tijdelijk karakter en loopt van 15 september 2025 tot en met 15 januari 2026. Je komt in aanmerking als je aanvraag uiterlijk op 15 januari 2026 door Movir ontvangen is. De aanvraag en de gezondheidsverklaring moeten volledig zijn ingevuld en zijn ondertekend.

  • Voor wie geldt deze actie?

    De actie geldt alleen voor nieuwe klanten. En de premiekorting wordt per klant eenmalig verleend.

  • Voor welk product is de actie van toepassing?

    De actie geldt voor de Momentum Sommen of Schade AOV voor zelfstandigen. Hierbij zijn alle contractduren, eigenrisicotermijnen en betalingstermijnen inbegrepen.   

    De actie geldt niet voor:

    • andere Movir-aov’s dan de Momentum AOV.
    • de extra-kosten- en/of loondienst producten van de Momentum AOV.
    • verhoging van een lopende verzekering.
    • bestaande klanten die oversluiten naar de Langlopende Movir Momentum AOV.
  • Ik krijg pas korting als jullie mijn aanvraag accepteren. Hoe beoordelen jullie mijn aanvraag?

    De reguliere acceptatieprocedure van de Movir Momentum AOV is van toepassing. De premie van de Momentum AOV is gebaseerd op de beoordeling van het risico. Movir bekijkt daarvoor onder andere je beroepswerkzaamheden, je inkomen en je gezondheid.

  • Wanneer krijg ik de 2 maanden premie terug?

    Je krijgt het bedrag binnen een maand nadat je de polis hebt ontvangen. Betaal je je premie via je adviseur? Dan krijgt je adviseur het bedrag binnen een maand van ons terug. Je adviseur maakt dit bedrag zo snel mogelijk naar je over.

  • Wat betekent dit voor de belastingdienst?

    Wij zijn verplicht om de werkelijk betaalde premie door te geven aan de belastingdienst. Je kunt deze bedragen controleren op je vooraf ingevulde aangifteformulier.

  • Onder welk belastingjaar valt deze 2 maanden premie?

    Deze 2 maanden premierestitutie vallen onder het fiscaal jaar waarin ze daadwerkelijk aan je zijn uitbetaald.
     

  • Maakt het voor deze actie iets uit of ik kies om maandelijks of jaarlijks te betalen?

    Nee, dat maakt niets uit.

  • Geldt de korting voor of na de standaard aanvangskorting die ik ontvang?

    De korting geldt voor het eerste verzekeringsjaar. Als je recht hebt op een aanvangskorting, dan is de korting 2/12 van de jaarpremie inclusief aanvangskorting.

  • Ik heb al een Movir Momentum AOV. Kan ik deze stoppen en dan opnieuw mijn aov bij jullie sluiten met korting?

    Nee, deze actie geldt uitsluitend voor nieuwe klanten.

  • Ik ben eerder klant geweest bij Movir, kan ik gebruik van maken van deze actie?

    Ja, voor deze actie zien we je als nieuwe klant maar je komt niet meer in aanmerking voor de aanvangskorting.

  • Ik heb een aanvraag ingediend maar ik heb nog geen polis ontvangen, omdat er nog aanvullende bedrijfs-/gezondheidsgegevens moeten worden aangeleverd. Loop ik dan deze korting mis?

    Heb je de aanvraag volledig ingediend in de actieperiode en wordt je aanvraag geaccepteerd, dan loop je deze korting niet mis als de beoordeling wat langer duurt.

  • Ik ben al jaren klant bij Movir kan ik ook 2 maanden premie terugkrijgen?

    Nee, deze actie geldt uitsluitend voor nieuwe klanten.

  • Wat is het verschil tussen instapvoordeel en aanvangskorting?

    Instapvoordeel is een tijdelijke actie waarbij je 2 maanden premie terugkrijgt, deze actie loopt tot en met 15 januari 2026. Aanvangskorting is een korting die we altijd verlenen aan nieuwe klanten.

  • Waar zie ik hoeveel korting ik krijg?

    De korting is helaas niet verwerkt in de offerte. We geven je 2/12 van je totale bruto jaarpremie van het eerste verzekeringsjaar terug. Daarbij gaan we uit van de jaarpremie op de ingangsdatum. De totale bruto jaarpremie vind je wel terug in je offerte.