Arbeidsongeschikt melden

Kun je je werk niet of niet volledig doen? Geef dit dan meteen aan ons door. Ook als je nog binnen je eigenrisicotermijn zit. Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen.

Zo doe je dat:

  • Log in op Mijn Movir
  • Klik op de button ‘Arbeidsongeschikt melden’.
  • Vul het meldingsformulier in. Neem even de tijd om dit volledig en juist in te vullen. Hoe beter je dat doet, hoe beter we je kunnen helpen.
  • Klik op ‘Verklaring verzenden’.

Ben je als verzekerde niet zelf in staat om je arbeidsongeschikt te melden? Vraag je familie, vrienden of financieel adviseur om telefonisch contact op te nemen met een re-integratieadviseur van Movir: 030 607 87 00 (keuze 3).

We gaan voor je aan de slag

Zodra we je melding hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag. Wat je van ons kan verwachten, hangt af van je situatie en de informatie die we van je krijgen: 

  • Je krijgt bericht van ons. Hierin lees je wat je van ons kan verwachten.  

    óf

  • De re-integratieadviseur neemt telefonisch contact met je op voor een gesprek. Tijdens dit gesprek kunnen we je vaak al informeren of je recht hebt op een uitkering, of niet. Dit beslissen we op basis van alle informatie die we van je krijgen. Soms hebben we meer informatie nodig over je gezondheid. Bijvoorbeeld van je huisarts of behandelaar. Dan hoor je meer over je eventuele recht op een uitkering nadat we de extra informatie hebben ontvangen.

Belangrijk om te doen

  • Stel je onder behandeling van je (huis)arts

    Deze helpt je om beter te worden. Wij helpen je om weer duurzaam aan het werk te gaan.

  • Check je polis en de voorwaarden van je verzekering

    Weet wat je hebt verzekerd. Daarmee voorkom je teleurstellingen. Neem daarom je polis en de voorwaarden van je verzekering goed door. Hierin staat precies wat je hebt verzekerd, hoe lang je een uitkering krijgt en wat je van ons mag verwachten en wij van jou. Is iets niet duidelijk of heb je vragen hierover? Je financieel adviseur staat klaar om je te helpen.

  • Kies ook voor digitale communicatie

    Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk om snel en veilig berichten met elkaar uit te kunnen wisselen. Dat kan via de berichtenbox in Mijn Movir. Geef daarin aan dat je digitaal met ons wilt communiceren. Dat doe je bij ‘Mijn persoonsgegevens’. Als je digitaal met ons wilt communiceren, krijg je een e-mail als er een bericht voor je klaarstaat. Zo mis je niets.

We houden contact met je, als dat nodig is

Je re-integratieadviseur houdt contact met je om te horen hoe het met je gaat. Verandert er in de tussentijd iets aan je situatie? Geef dit dan meteen door aan je re-integratieadviseur.

Dit team staat voor je klaar

Als je arbeidsongeschikt bent, staat er een heel team voor je klaar om je te ondersteunen. 

Afspraken en medische gegevens

We behandelen je medische gegevens vertrouwelijk. Meer hierover lees je in deze brochure. Ook lees je in deze brochure hoe we je helpen, wat je van ons mag verwachten en wat we van jou verwachten. Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.