‘Vorig jaar kreeg ik tijdens het wandelen een apart gevoel op mijn borst. Voor de zekerheid ging ik toch maar naar de huisarts. Voor ik het wist was ik in het ziekenhuis en hoorde ik dat ik geopereerd moest worden. Dat bericht hakte er behoorlijk in. De artsen gaven aan dat het me wel een jaar zou kosten om weer te herstellen. Ik maakte me zorgen om mijn gezondheid en om het inkomen dat ik zou missen.

Onzekerheid

Op dat momenten ontstonden langere wachttijden in de zorg door corona. Dat betekende dat ik lang moest wachten op de operatie. De onzekerheid die dat met zich meenam, vond ik het moeilijkst. Ik had een arbeidsongeschiktheidsverzekering (aov) met een eigenrisicotermijn van 6 maanden. Ik vroeg me af wanneer die termijn zou ingaan. Er kwam in die tijd veel op ons af, ook op mijn gezin. Gelukkig heeft mijn vrouw gelijk met Movir gebeld om te laten weten dat ik was uitgevallen. De re-integratiebegeleider die mijn vrouw sprak stelde ons gelijk gerust: de 6 maanden eigenrisicotermijn ging al in vanaf het moment dat mijn vrouw belde. Dat scheelde weer. Ook kreeg ik meteen een arbeidsdeskundige toegewezen, die me ging begeleiden. Dat was Jeanette.

Steun na de operatie

Uiteindelijk duurde het 2 maanden voordat ik geopereerd werd. De steun van Jeanette heeft me er echt doorheen geholpen, zowel voor als na de operatie. Het herstel ging redelijk. Na de bypass voelde ik me fysiek zelfs beter dan voorheen. Maar met mijn concentratie ging het helaas minder goed. Ik was zo ontzettend moe. Ook was ik bang dat Movir wilde dat ik snel weer aan de bak zou gaan. Maar het tegenovergestelde gebeurde: Jeanette heeft me juist vaak teruggefloten, omdat ik te snel wilde gaan. Movir gaf mij de tijd om goed te herstellen.

Advies, tips, oefeningen en mentale steun

Als zelfstandige wil je in beweging kunnen blijven. Je wilt gewoon weer aan de bak. Met de steun van Movir is me dat gelukt. Jeanette stippelde samen met mij een route uit naar 100% herstel. Vanwege corona deden we dat op afstand. Zo hebben we samen heel wat uurtjes aan de telefoon gezeten en gesprekken gevoerd via WhatsApp. Ze gaf me tips en oefeningen om mijn energie en belastbaarheid weer op peil te brengen. En ze stuurde me bij. Zo heeft ze me geweldig ondersteund en vooruitgeholpen.

Blij met deze club

De steun die ik van Movir heb gekregen, heeft me verrast. Ik ben echt blij met deze club mensen. De persoonlijk aandacht, het begrip en vertrouwen… Dat verwachtte ik niet van een verzekeraar. Ondanks dat ik de premie van een aov best pittig vind, ben ik nu heel blij dat ik een aov heb en dat ik koos voor Movir.’

Misschien vind je dit ook interessant

Movir is er voor jou, je gezin en je carrière

Ons team van coaches en adviseurs staat klaar om jou als verzekerde van Movir te ondersteunen. Zo voorkomen we samen dat je arbeidsongeschikt raakt. Heb je een vraag, behoefte aan advies of een sparringpartner? Op werkdagen tussen 8.00 - 17.30 uur kan je ons telefonisch bereiken via telefoonnummer 030 607 87 00. Een mail sturen kan ook: wezijnervoorje@movir.nl.